Gør din butik klar til Black Friday

Black Friday er lige rundt om hjørnet og der findes stort set ikke den butik efterhånden, der ikke sørger for at imødekomme de mange kunders forventning om stærkt nedsatte priser. Det gælder derfor om at være klar, når kunderne først vælter ind.

Sikre dig at dine kunder ikke handler hos konkurrenten

Har du en butik og er du stadig ny i den selvstændige branche, så kan det være at du endnu ikke har prøvet at skulle gøre butikken klar til en Black Friday. Hvis du endnu ikke er kommet i gang, så er det med ikke at spilde tiden længere, for der er mere end man lige skulle tro som skal være klar, når først butikken åbner dørene op på Black Friday.

Det første du kan gøre for at gøre din butik klar til Black Friday kan passende være at tage et blik på denne Black Friday Oversigt. Det er helt okay at se på hvad alle andre gør i denne situation og ved du at der er nogle forretninger på denne oversigt der er forhandler af de samme varer som dig, så er det med at holde dig i selen for at kunne prismatche bedst muligt, så du sikrer dig at dine kunder ikke løber andre steder hen.

Husk at Black Friday også skal give mening for din biks

Det handler selvfølgelig meget om at give kunderne en oplevelse af at de varer, der forhandles ikke kan findes så billigt på noget andet tidspunkt hos nogle andre konkurrenter. Det er derfor vigtigt at du har et klart overblik over hvad din egen avance er i forhold til alle dine produkter. Nogle virksomheder sætter prisen ud fra avanceprincippet. Gør du også det, så har du en fordel i forhold til at prissætte bestemte varer til Black Friday.

Når der nævnes bestemte varer, så er det fordi at det ikke behøver at være hele butikkens sortiment der er sat ned i pris. Det kan være fint at lokke kunderne til med nogle nyheder til en helt særlig pris, men sørg for at du ikke sætter alle de varer ned som nok skal blive solgt alligevel. Det er her hvor du som virksomhedsejer vil kunne få det hele til at give mening for dig og ikke kun dine kunder på en Black Friday.

Vær forberedt på selve Black Friday, med Black Week

Noget andet du kan gøre for at være godt med på selve dagen for Black Friday er, at du benytter dig af den mulighed som mange andre virksomheder allerede gør i. Her starter man allerede Black Friday-dagen ugen op til og kalder det for Black Week. Det kan forekomme skørt at begynde på dette, hvis du allerede er ret presset tidsmæssigt, men faktisk vil du kun stå mere stærkt på selve Black Friday, fordi du allerede er med på kundestrømmen og deres ønsker.

Det kan for nogle virksomheder være et problem i år at sikre at der er nok på lager. Det er derfor også vigtigt at du forsøger at stikke en føler ud til din målgruppe med f.eks. et par forskellige annoncer hvor du får lokket en reaktion fra kunderne ud af dem. På denne måde ved du hvis der f.eks. er en vare som du er usikker på om den vil sælge helt vildt eller slet ikke og du kan altså sikre dig at have det rette varelager på plads til det store run.

Sidst men ikke mindst så skal der pyntes op og vises udadtil at din butik er helt med på at der skal være et brag af en Black Friday. Igen vil din Black Week kunne hjælpe vanvittigt i forhold til at du ikke skal stå og klare hele dekorationen fra scratch dagen op til Black Friday.