Computer med data

Idéer til at optimere din virksomheds markedsføring

Dette indhold er sponsoreret

Når man opstarter virksomhed, er det vigtigt at overveje, hvilken markedsføringsstrategi man ønsker at forfølge. Det kan derfor være en god idé enten at ansætte en til at styre sin markedsføring eller at overlade sin markedsføring til et marketingbureau, som kan lægge en god og skræddersyet markedsføringsstrategi for dig. En af de ting, som man blandt andet bør overveje, når man lægger en markedsføringsstrategi, er forskellige former for annoncering. En af de annonceringsformer, man en virksomhed kan gøre brug af er at sælg på amazon. Amazon er en af de største online virksomheder i verden, og ved at benytte sig af annoncering via Amazons platform, kan man være sikker på, at de produkter eller tjenester, man ønsker at annoncere for, bliver set af flere potentielle kunde. 

Digitalisér din virksomheds markedsføring

Mange firmaer gør i dag brug af fysisk annoncering og printmedier for at markedsføre sine produkter – også kaldet offline annoncering. Dog bliver det mere og mere populært at markedsføre sine produkter gennem digital markedsføring – altså online annoncering – som eksempelvis videoreklamer eller displayannoncer, på eller via digitale platforme som eksempelvis Facebook, Google og Amazon. Digital markedsføring kan give ens virksomhed en større rækkevidde, når det gælder om at synliggøre sit produkt. Det kan derfor være en god idé at sprede sin markedsføring ud på forskellige digitale platforme, men også med overvejelse om, hvor man bedst muligt rammer sin(e) målgruppe(r). 

Overvej et fokus på Google Analytics og målgrupper

En god måde at optimere sin virksomheds markedsføring på, kan være gennem brug af ‘Analytics’. Analytics er en måde hvorpå, man via data, kan blive klogere på sin målgruppe gennem demografiske faktorer, såsom alder, køn, geografi, interesser, købsflow og meget mere. Ved hjælp af Analytics kan man nemmere tilpasse og målrette sin markedsføring, så man bedst kan ramme sin målgruppe eller tiltrække nye potentielle kunder, som produktet er rettet imod.

Viral markedsføring

Hvis man gerne vil gøre sin virksomhed kendt blandt den generelle befolkning, kan man benytte sig af viral markedsføring. Viral markedsføring går ud på, at der laves en bred og alsidig reklame for produktet eller tjenesten, som bliver delt af en stor del af befolkningen og spreder sig hurtigt – altså ‘går viralt’. Der kan dog være nogle risici forbundet med, at lave viral markedsføring. Måske går reklamen ikke viralt, eller måske gør den, men af forkerte årsager, hvorved det oprindelige budskab kan gå tabt. Det kan være at reklamen bliver opfattet som stødende eller fornærmende og derfor bliver delt, hvilket kan have negative følgevirkninger for ens virksomhed. Går ens virksomheds reklame viralt, fordi den er et hit blandt befolkningen, kan man dog se frem til et stort boost i virksomhedens omdømme. Viral markedsføring er altså en form for markedsføring med høj risiko, men som potentielt kan give en høj gevinst.